"De uitgangspunten van de pioniers vormen
nog steeds de basis van ons onderwijs.”

Onze historie

In 2002 was onze huidige locatie nog een kale zandvlakte. Twee pioniers – onder wie adjunct-directeur Astrid van Dijk – wisten precies hoe de nieuw op te richten school zou moeten worden. Het moest een open, creatieve en veilige omgeving worden waar elk kind, ongeacht afkomst of geloof, zich veilig, gezien en welkom kan voelen. Een school die aspecten uit de verschillende onderwijsvernieuwingen combineert, met speciale aandacht voor kunst en cultuur.

Ze startten in augustus 2002 met 12 leerlingen in een noodgebouw. Het was afwachten of de ideeën zouden aanslaan in de nieuwe buurt – en dat deden ze. Een jaar later verhuisden ze naar het nieuwe gebouw, waar we nu nog steeds gevestigd zijn. Binnen 5 jaar groeide de Piet Hein uit tot een school met 300 leerlingen. Bij het 10-jarig bestaan in 2012 had de school haar maximale omvang van 450 leerlingen bereikt.

De uitgangspunten van de pioniers vormen ook vandaag nog steeds de basis van ons onderwijs. De warmte en de gezelligheid van de eerste dagen zijn altijd deel van ons DNA gebleven.