Organisatie

Basisschool Piet Hein bestaat sinds 2002 en is uitgegroeid tot een vaste waarde in het Oostelijk Havengebied. Op dit moment zijn er ongeveer 450 leerlingen en 40 medewerkers. Het is niet onze ambitie om groter te worden. Er is ieder jaar voldoende ruimte voor alle kinderen die zich aanmelden.

Groepen

We hebben 17 groepen: vijf kleuterklassen en telkens twee klassen voor de groepen 3 tot en met 8. Leerlingen van dezelfde leeftijd krijgen samen les. Alleen in de groepen 1/2 zitten kinderen van 4, 5 en 6 jaar bij elkaar, waarbij wij goed letten op een goede verdeling van deze leeftijden per klas.
Geregeld nemen kinderen van verschillende groepen deel aan gezamenlijke activiteiten, zoals excursies, de sportdag en het schoolproject.