Aanmelden als zij-instromer

Ook oudere kinderen van binnen of buiten het stadsdeel die van school willen veranderen, zijn welkom op de Piet Hein. Wij wegen altijd zorgvuldig of de overstap in het belang is van uw kind. Hieronder leest u hoe de procedure verloopt en waar wij op letten.

• Stap 1
    U meldt uw kind bij ons aan. Het inschrijfformulier kunt u hier downloaden of ophalen bij onze administratie.
  • Stap 2
    Wij gaan zorgvuldig na of de Piet Hein voor uw kind een verantwoorde keus is. We kijken of wij in de onderwijsbehoeften van uw kind kunnen voorzien en of wij de eventuele extra ondersteuning kunnen bieden die uw kind nodig heeft. Wij gaan hierover in gesprek met u en uw kind. Ons zorgteam toetst of de overstap in het belang is van uw kind en neemt contact op met de andere school. De directeur neemt op basis van al deze afwegingen de uiteindelijke beslissing.
  • Stap 3
    Kan uw kind bij ons geplaatst worden, dan schrijven wij hem/haar definitief in. Uw kind kan op elk moment in het schooljaar instromen. Voor een goede overdracht vragen wij de school van herkomst altijd om een onderwijskundig rapport.

Besluit u na inschrijving om toch af te zien van plaatsing op de Piet Hein, dan krijgen wij hierover graag zo spoedig mogelijk schriftelijk bericht. Wij kunnen dan andere kinderen en ouders blij maken met een plaats op onze school.

Kinderen die pas in Nederland zijn, gaan eerst naar de nieuwkomersklas in Amsterdam. Daar leren ze Nederlands en maken ze kennis met de Nederlandse (onderwijs)cultuur.