Locatie

Basisschool Piet Hein is sinds 2003 gevestigd op de begane grond en de eerste etage van gebouw ‘De Schijf’ aan de Oostelijke Handelskade in Amsterdam (Zeeburg).

Het gebouw is ruimtelijk van opzet. De groepslokalen zijn gezellig, veilig en uitdagend ingericht en ook de gangen dienen als werkplekken en activity settings. Het gebouw voldoet aan de actuele eisen op het gebied van ventilatie en luchtkwaliteit die sinds de coronatijd aan scholen worden gesteld. In alle klaslokalen wordt de luchtkwaliteit dagelijks gecontroleerd.

Het gebouw beschikt over 20 klaslokalen waaronder een lokaal voor de vroeg- en voorschoolse educatie (voorschool). Alle lokalen zijn voorzien van een eigen toilet.
Er is een speelzaal waar de kleuters gymles krijgen en waar voorstellingen worden gegeven. Vanaf medio groep 3 gaan de leerlingen naar een extern gymlokaal aan de C. van Eesterenlaan. Verder beschikken we in ons gebouw over een eigen kinderkeuken, een bibliotheek, een muziek-/theaterlokaal en een fietsenkelder.
De kinderen maken gebruik van meerdere speelpleinen: de jongste kinderen spelen bij het schoolgebouw, de wat oudere kinderen ook op de pleinen en de voetbalkooi bij de SBS-gebouwen tegenover de school (uiteraard onder toezicht). Het speelplein wordt in 2023 herzien: het wordt groener en uitdagender. Al het buitenspeelgoed – fietsen, stepjes, stelten, klossen – nodigt uit tot bewegen en is recent vernieuwd.

Vaak krijgen we van bezoekers te horen dat zij verrast zijn door de open sfeer, de verzorgde leeromgeving en de zichtbare creativiteit in ons schoolgebouw.

Wilt u het zelf komen ontdekken? Kom naar een informatie-ochtend of maak een afspraak voor een rondleiding door een van de leerlingen van groep 8.