Wouter (1/2C)“Bij de Piet Hein kan ik mezelf zijn in een fijn team.”
Ingmar (1/2D)“Als leerkracht krijg je terug wat je geeft.”
Yvette (1/2E)“Soms zie je bij een kind echt het lampje aangaan.”
Pauline (3A)“De Piet Hein voelt als een dorp in het klein.”
Margriet (3B)“Je geeft de kinderen iets mee voor de rest van hun leven.”
Anniek (1-2B)"Echt gezien worden is de basis van alles"
Boris (4B)“Alle kinderen zijn anders. Dat geeft ook mij nieuwe inzichten.”
Marion (6B, verrijkingsgroep)“Wie lesgeeft, stopt nooit met leren.”
René (WDV en RT)"Niemand is ooit uitgeleerd"
Merith (4B, 5B)“Wij mogen meelopen op de ontdekkingsreis van groei en verwondering.”
Lilian (3B)"Fantastisch om bij te dragen aan de ontwikkeling van kinderen"
Bart (5A)"Deze school biedt kinderen een rijke schooltijd: cognitief, creatief, én sociaal."
Nadia (Taalspecialist)
Renée (3A)"Fijne balans tussen leren van en met elkaar, en gezelligheid"
Romy (4A)"Bijdragen aan de ontwikkeling van een kind is het mooiste cadeautje dat er is".
Janiek (1/2E)"Faciliteren dat kinderen alles kunnen leren maakt de klas een magische plek"
Barry (6B)"Gezellig samen leren".
Sebastiaan (7B)“We helpen elkaar als team maar kunnen ook kritisch zijn.”
Leon (6A en verrijkingsgroep)“De toekomst van de wereld zit iedere dag in mijn klas.”
Ester (6A)“Kinderen samen laten leren”
Mariska (8A, 8B, mediales)“Dit team voelt aan als familie.”
Nikki (8A)“Leuk om de intrinsieke motivatie van kinderen te stimuleren.”
Peter (8B)“De humor en eerlijkheid van kinderen vind ik fantastisch.”
Jessie (1-2C)
Piet (7B)"Fijn om kinderen te ondersteunen een stap te zetten op zijn of haar eigen leerpad."
Yort (vakleerkracht gymnastiek)“Plezier is de basis van bewegingsonderwijs én het leven.”
Leonardo (vakleerkracht gymnastiek)"Plezier en uitdaging: de basis voor een leven lang bewegen"
Boy (vakleerkracht gymnastiek)"Ontwikkelen op eigen wijze"
Lizzy (vakleerkracht theater)
Marcel (conciërge)
Liesbeth (intern begeleider)“Samenwerken met veel verschillende mensen geeft energie.”
Kim (1-2B, intern begeleider)
Marjolein (remedial teacher)"Kleuterlogica is het leukste wat er is"
Ciska (ondersteuning)“Kinderen zijn eerlijk, oprecht en gezellig.”
Astrid (adjunct directeur)"Ik werk bij de leukste school van Amsterdam."
Jan (directeur)“Een onmisbare bijdrage leveren aan de basisontwikkeling van kinderen: het mooiste wat er is.”
Ons Team
Onze enthousiaste leerkrachten vormen een hecht team. We staan er voor elkaar, we sparren met mekaar en houden inspirerende teamdagen.
We blijven ons permanent ontwikkelen, individueel en als team. Ieder van ons maakt deel uit van een werkgroep die een aspect van ons onderwijs verder uitwerkt. Een aantal van ons heeft zich verder gespecialiseerd of volgt nu een post-hbo-opleiding voor verdere verdieping. Die kennis wordt ook weer in het team gedeeld. En we houden van gezelligheid: in onze lerarenkamer mag het ook gaan over andere dingen die ons bezighouden.
Die werksfeer draagt eraan bij dat wij tot nu toe ieder schooljaar met een volledig team kunnen starten, ook in deze tijd van lerarentekorten. Meer nog: we hebben de capaciteit om extra ondersteuning te bieden waar nodig. We investeren bewust in de toekomst: nieuwe leerkrachten (zij-instromers) leiden we zelf intern op. Bij ons zijn tot nu toe zelden kinderen naar huis gestuurd wegens personeelsgebrek en we doen er alles aan om dat zo te houden.
Ons team bestaat uit de directeur en adjunct-directeur, 35 leerkrachten onder wie drie bouwcoördinatoren, vakleerkrachten voor gymnastiek en artistieke vakken (zang, dans en theater), remedial teachers, een zorgteam bestaande uit intern begeleiders en gedragsspecialisten, een administratief medewerker en een conciërge. Hieronder vertellen wij wat ons drijft in ons werk.