Onze enthousiaste leerkrachten vormen een hecht team. We staan er voor elkaar, we sparren met mekaar en houden inspirerende teamdagen.
We blijven ons permanent ontwikkelen, individueel en als team. Ieder van ons maakt deel uit van een werkgroep die een aspect van ons onderwijs verder uitwerkt. Een aantal van ons heeft zich verder gespecialiseerd of volgt nu een post-hbo-opleiding voor verdere verdieping. Die kennis wordt ook weer in het team gedeeld. En we houden van gezelligheid: in onze lerarenkamer mag het ook gaan over andere dingen die ons bezighouden.
Die werksfeer draagt eraan bij dat wij tot nu toe ieder schooljaar met een volledig team kunnen starten, ook in deze tijd van lerarentekorten. Meer nog: we hebben de capaciteit om extra ondersteuning te bieden waar nodig. We investeren bewust in de toekomst: nieuwe leerkrachten (zij-instromers) leiden we zelf intern op. Bij ons zijn tot nu toe zelden kinderen naar huis gestuurd wegens personeelsgebrek en we doen er alles aan om dat zo te houden.
Ons team bestaat uit de directeur en adjunct-directeur, 35 leerkrachten onder wie drie bouwcoördinatoren, vakleerkrachten voor gymnastiek en artistieke vakken (zang, dans en theater), remedial teachers, een zorgteam bestaande uit intern begeleiders en gedragsspecialisten, een administratief medewerker en een conciërge. Hieronder vertellen wij wat ons drijft in ons werk.
“Bij de Piet Hein kan ik mezelf zijn in een fijn team.”
“Soms zie je bij een kind echt het lampje aangaan.”
“Als leerkracht krijg je terug wat je geeft.”
“De Piet Hein voelt als een dorp in het klein.”
"Echt gezien worden is de basis van alles"
“Je geeft de kinderen iets mee voor de rest van hun leven.”
“Wie lesgeeft, stopt nooit met leren.”
“Alle kinderen zijn anders. Dat geeft ook mij nieuwe inzichten.”
"Niemand is ooit uitgeleerd"
“Wij mogen meelopen op de ontdekkingsreis van groei en verwondering.”
"Fantastisch om bij te dragen aan de ontwikkeling van kinderen"
"Deze school biedt kinderen een rijke schooltijd: cognitief, creatief, én sociaal."
"Fijne balans tussen leren van en met elkaar, en gezelligheid"
“De toekomst van de wereld zit iedere dag in mijn klas.”
"Gezellig samen leren".
"Faciliteren dat kinderen alles kunnen leren maakt de klas een magische plek"
"Fijn om kinderen te ondersteunen een stap te zetten op zijn of haar eigen leerpad."
“Kinderen samen laten leren”
“We helpen elkaar als team maar kunnen ook kritisch zijn.”
"Bijdragen aan de ontwikkeling van een kind is het mooiste cadeautje dat er is".
“Leuk om de intrinsieke motivatie van kinderen te stimuleren.”
“Dit team voelt aan als familie.”
“De humor en eerlijkheid van kinderen vind ik fantastisch.”
“Plezier is de basis van bewegingsonderwijs én het leven.”
"Plezier en uitdaging: de basis voor een leven lang bewegen"
"Ontwikkelen op eigen wijze"
“Samenwerken met veel verschillende mensen geeft energie.”
"Kleuterlogica is het leukste wat er is"
“Kinderen zijn eerlijk, oprecht en gezellig.”
"Ik werk bij de leukste school van Amsterdam."
“Een onmisbare bijdrage leveren aan de basisontwikkeling van kinderen: het mooiste wat er is.”