Een laptop en een kale zandvlakte: zo zag de Piet Hein eruit in het voorjaar van 2002.
Twee pioniers – onder wie adjunct-directeur Astrid van Dijk – wisten precies hoe de nieuw op te richten school zou moeten worden: een open, creatieve en veilige omgeving waar elk kind zich veilig, gezien en welkom voelt.

Van 12 naar 300 in 5 jaar
De oprichters richtten zich op een school die aspecten uit de verschillende onderwijsvernieuwingen combineert, altijd kiest voor een creatieve aanpak en speciale aandacht heeft voor kunst en cultuur. De ervaren leerkrachten gaven hun vaste baan bij een andere school op om het avontuur aan te gaan. Ze startten in september 2002 met 12 leerlingen in een noodgebouwtje. Het was afwachten of de ideeën zouden aanslaan in de nieuwe buurt – en dat deden ze. Een jaar later werd de nieuwbouw in gebruik genomen op de huidige locatie. Binnen 5 jaar groeide de Piet Hein uit tot een school met 300 leerlingen.
20 jaar jong
De school is inmiddels gegroeid naar 17 klassen en 450 leerlingen. Maar de essentie is gebleven: een omgeving waarin veel ruimte is voor onderwijsvernieuwing, creativiteit en aandacht voor elkaar.




Logo Piet Hein
Ons beeldmerk staat voor Amsterdam en onze thuishaven: de eilanden van het Oostelijk Havengebied. De kleuren geven de diversiteit aan van dit prachtige stadsdeel en de leerlingen op onze school. Net als onze school is ons logo ook doorontwikkeld. Onlangs lanceerden we ons nieuwe beeldmerk. Een vernieuwde vorm, met de vertrouwde waarden.
