De leerdoelen zijn bekend, maar de weg erheen is steeds een andere. Op de Piet Hein is ruimte voor een creatieve aanpak. Docenten dagen zichzelf en de kinderen uit om het nét even anders te doen. Ook besteden we zowel in de les als met onze vakdocenten speciale aandacht aan kunst en cultuur.
De sfeer op de Piet Hein is open en sfeervol. De school voelt als ‘een dorp in de stad’. Met een prettig ‘ons-kent-ons’-gevoel, korte lijnen en een open en transparant gebouw. Ouders zijn betrokken en alles is helder en prettig georganiseerd.
We willen dat kinderen stevig en vol vertrouwen in de maatschappij staan. Daarom werken we aan een betrouwbare, brede basis. We zorgen dat de cognitieve kennis op orde is, we hechten aan de emotionele ontwikkeling en we leren de kinderen op vele manieren leren. We kiezen daarbij bewust voor onderzoekend leren.
Zie je een klas, dan zie je een boel kinderen. Op onze school zien de leerkrachten alle individuen. De persoonlijke aanpak van autonoom werken staat voorop. Zo houd je de kinderen gemotiveerd. En er is aandacht voor ‘het hele kind’, dus ook de emotionele kant. In de kleutergroepen werken we met spelend leren en ook in de hogere groepen staat ‘oog voor het kind’ centraal.